Breuer: Media experiences and communication strategies of the Egyptian Muslim Brotherhood

Media experiences and communication strategies of the Egyptian Muslim Brotherhood from 1928 to 2011: A brief historical overview

The media experience of the Muslim Brotherhood (Arabic: Ikhwan al-muslimin)  goes back nearly seven decades and has included magazines, newsletters, radio broadcast, face-to-face proselytizing in mosques and cultural centers and finally online communication via websites and social media platforms. Since its foundation, the Muslim Brotherhood (MB) has been involved almost continuously in conflicts of varying intensity with the country’s political authorities (ISS 2011) and the group’s communication strategy has evolved in close relation to the different relations it maintained with Egypt’s governing elites during different periods. In this article I provide a brief historical overview of central aspects of the MB’s communication strategy from its foundation in 1928 to the overthrow of the regime of Hosni Mubarak in 2011.

Beitrag von Anita Breuer.

Share this

HEFTARCHIV ONLINE!

Alle Ausgaben vom allerersten Heft 1/1988 bis einschließlich Jahrgang 2012 stehen online (unter Jahrgänge) als Download zur Verfügung. Jeweils zum neuen Jahr wird ein weiterer Jahrgang freigeschaltet. Damit bieten wir auf unserer Homepage den vollen Zugriff auf mehr als 20 Jahrgänge des FJSB – kostenfrei und im Volltext.

NEWSLETTER

Der Newsletter erscheint vierteljährlich und informiert über das aktuelle Heft, Veranstaltungen, Publikationen ...
Abonnement unter E-Mail: info@forschungsjournal.de

FORSCHUNG

Das Institut für Protest- und Bewegungsforschung hat eine ausführliche kommentierte Linkliste zur deutschen Bewegungsforschung zusammengestellt: http://protestinstitut.eu/uber-das-institut/ressourcen/

MESTERWERKE